مقالات آیفون

آپدیت گوشی آیفون | چگونه آیفون قدیمی را آپدیت کنیم؟

آپدیت گوشی آیفون به صورت خودکار

چگونه گوشی آیفون قدیمی را آپدیت کنیم

آپدیت گوشی آیفون یکی از سوالات کاربران آیفون است. اگر شما گوشی یا تبلت آیفون دارید یا قصد خرید آنرا دارید پس خوب است که بدانید این سیستم عامل هم مشابه سایرین نیازمند به بروز رسانی می باشد. باید در نظر داشته باشید که در هر دوره از آپدیت ها ویزگی هایی به سیستم شما اضافه خواهد شد که میتواند در افزایش کارایی و ثبات نقش موثر و چشم گیری داشته باشد. آپدیت گوشی آیفون مسئله پر اهمیتی است که اپل دائما بر آن تاکید داشته است در ادامه با طریقه آپدیت گوشی آیفون اشنا میشویم. حال ممکن است این مسئله برای شما رخ داده باشد که چگونه میتوان سیستم عامل آیفون خود را آپدیت کرده یا به عبارت دیگر چه اقداماتی برای این کار لازم است. در ادامه به روش های مختلف برای آپدیت ایفون میپردازیم.

اقدامات اولیه لازم  بر آپدیت گوشی آیفون در انواع مدل ­ها

بدون در نظر گرفتن مدل گوشی اپل لازم است پیش از آپدیت گوشی آیفون چند اقدام مهم انجام گیرد. این اقدامات برای اطمینان از درست و کامل بودن از آپدیت انجام می گیرد.

بکاپ گرفتن از گوشی

اگرچه آپدیت آیفون موجب حذف و ازبین رفتن اطلاعات ذخیره ایی شما نخواهد شد اما برای اطمینان بیشتر از اطلاعات مهم و کاربردی خود بکاپ بگیرید . این کار به شما این اطمینان را خواهد داد که مشکلاتی از قبیل از دست رفتن تصاویر و پیام های مهم برای شما رخ نخواهد داد. همچینی به دلیل طولانی بودن زمان برای آپدیت اطالاعات اضافی را از گوشی خود حذف کنید.

شما میتوانید با استفاده از دو روش یکی استفاده از آی کلود و دیگری با استفاده از برنامه آیتونز از گوشی خود بکاپ بگیرید. شما حتی میتوانید برای اطمینان بیشتر از هر دو روش ذکر شده نیز استفاده کنید و دو نسخه بکاپ از اطلاعات خود داشته باشید.

بهینه سازی فضای ذخیره سازی

قبل از شروع آپدیت از سرعت اینترنت مناسب و داشتن فضای ذخیره سازی کافی اطمینان حاصل کنید. توصیه میشود به منظور جلوگیری از اتمام حجم دیتای گوشی آپدیت را از طریق wi-fi انجام دهید. لازم است برای اپدیت گوشی آیفون حداقل 5 یا 6 گیگ فضای خالی در گوشی خود داشته باشید، پیشنهاد می شود برای این کار برخی از اپلیکیشن ها و فایل های اضافی را موقتا حذف کرده تا فضای کافی ایجاد شود.

اطمینان از داشتن شارژ کافی

اگر قصد دارید با گوشی خود این عمل را انجام دهید باید اطمینان حاصل کنید که گوشی شما بیش از 50% شارژ داشته باشد در غیر این صورت گوشی را به شارژر وصل کرده تا در حین آپدیت با مشکلی مواجه نشوید.

در نهایت پس از انجام نکات و پیش زمینه های لازم که در بالا ذکر شده به سراغ مراحل آپدیت می رویم.

روش های آپدیت گوشی آیفون

برای آپدیت گوشی آیفون میتوان به سه روش خودکار، دستی و بروز رسانی از طریق کامپیوتر اشاره کرد. در روش خودکار، آپدیت به صورت خودکار دانلود و نصب میشود. برای بروزرسانی دستی شما هر زمان که نسخه جدید منتشر شود میتوانید ان را دانلود و نصب کنید. مدل سوم نیز از طریق کامپیوتر و لپ تاپ قابل انجام است.

مطلب پیشنهادی: فرق ایفون اصل با فول کپی

آپدیت گوشی آیفون به صورت خودکار

برای فعال کردن این قابلیت در گوشی  همانند تصاویر زیر ابتدا وارد بخش Settings شده و گزینه General را انتخاب میکنید بعد از ان Software Update را انتخاب کرده  پس از ان گزینه Automatic Updates را انتخاب میکنید در صفحه باز شده بعدی دو گزینه Download iOS Updates و Install iOS Updates را فعال میکنید.

آپدیت گوشی آیفون به صورت خودکار

آپدیت گوشی آیفون به صورت دستی

مشابه مرحله قبل ابتدا روند Settings- General- Software Update را طی میکنید. پس از ان گزینه Download and Install را انتخاب میکنید البته باید توجه داشته باشید در صورت وجود نداشتن نسخه جدید شما عبارت Your software is up to date مشاهده خواهید کرد. بعد از ان رمز خود را وارد کرده و دانلود نسخه بروز رسانی انجام میشود پس از اتمام دانلود روی گزینه Install Nowکلیک کرده تا به روز رسانی بر روی گوشی شما نصب شود.

آپدیت گوشی آیفون به صورت دستی

آپدیت گوشی آیفون به صورت دستی

آپدیت گوشی آیفون با استفاده از کامپیوتر

این روش ازروش های قدیمی برا بروز رسانی است و امروزه کمتر مورد استفاده قرار میگیرد زیرا دو روش قبلی بسیار سریع تر و اسان تر است. برای استفاده از این روش پس از اتصال گوشی به کامپیوتر روند گفته شده را طی میکنید. ابتدا برنامه Finder را باز کرده و گزینه Continue در کامپیوتر و گزینه Trust را در ایفون باز میکنید. پس از ان روی Library ایکون ایفون را انتخاب میکنید. در نرم افزار Finder گزینه General را انتخاب کنید و بعد از ان Summary را انتخاب کنید در صفحه باز شده گزینه Check for Update را انتخاب کنید. اگر نسخه آپدیت وجود داشته باشد گزینه Download and Update را خواهید دید روی ان کلیک کرده و تا اتمام عملیات صبر کنید.

مطلب پیشنهادی: خرید لپ تاپ با حکمت کارت در تهران

معرفی برنامه iTunes برای آپدیت گوشی آیفون

میتوان از این روش به عنوان پرکاربردترین  و اصلی ترین روش های آپدیت نام برد. برای این روش ابتدا با استفاده از کابل USB گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید. پس از ان برنامه iTunes را باز کنید. در نوار ابزار ویندوز آیکونگوشی را پیدا کرده و روی ان کلیک کنید و پس ازن روی گزینه Back Up Now کلیک کرده و اجازه دهید این عمل انجام شود ممکن است اندکی زمان بر باشد.

پس از ان روی گزینه Check for Update کلیک کرده و صفحه Summary باز میشود. بعد از ان روی گزینه Download and Update کلیک کنید در اینزمان دانلود اپدیت روی سیستم اغاز شده و شما باید ان را تایید کنید پس از ان شما با وارد کردن رمز یا Apple ID روی گوشی خود اجرا کنید. پس از انجام اپدیت گوشی خود را بررسی کرده و اگر چیزی حذف شده با استفاده از بکاپی که تهیه کردید ان را بازیابی کنید.

بعد از آپدیت گوشی چه کنیم

پس از نصب نسخه جدید سیستم شما ریستارت شده و اگر سیستم شما رمز داشته باشد باید ان را وارد کرده اما اگر فاقد رمز باشد باید برای ان یه رمز تعریف کرده و پس از ان گوشی شما در دسترس خواهد بود. بعد از انجام این مراحل روی گزینه Continue کلیک کرده و با پنجره  iPhone Analytics مواجه میشوید که در این قسمت شما میتوانید مشخص کنید که اطلاعات شما به اشتراک گذاشته شود یا خیر. در صورتی که نمیخواهید این عمل انجام شود گزینه Don’t Share را بزنید.

مطلب پیشنهادی: خرید گوشی آیفون با حکمت کارت

مدت زمان لازم برای آپدیت گوشی ایفون

به طور کلی  زمان لازم برای این عمل به حافظه گوشی و سرعت اینترنت بستگی دارد هرچه سرعت اینترنت شما و حافظه خالی دستگاه بیشتر باشد زمان کمتری نیاز است.

در پایان

آپدیت کردن  آیفون کار سخت و مشکلی نیست و شما میتوانید با استفاده از مراحل کامل که توضیح داده شده  این عمل را انجام دهید. اما دقت داشته باشید که انجام مراحل گفته شده نیاز به دقت و تمرکز کافی دارد و اگر تا کنون این کار را انجام نداده اید و مراحل ان را متوجه نمی شوید حتما از افرادی که تجربه این کار را داشته کمک و راهنمایی بگیرید.

مطالب پیشنهادی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *