مقالات آیفون

تفاوت آیفون رفرش و ریپک و پک اصلی

تفاوت آیفون رفرش و ریپک

تفاوت آیفون رفرش و ریپک و پک اصلی

تفاوت آیفون رفرش و ریپک و پک اصلی یکی از سوالات اساسی کاربران آیفون قبل از خرید محصولات اپل است .برند معروف اپل در صدر جدول قرار دارد و هیچ یک از شرکت ها توان رقابت با اپل را ندارند. برند اپل نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان طرفداران خاص خود را دارد و کمتر کسی است که محصولات این شرکت را دوست نداشته باشد. در سال های اخیر در ایران به دلیل تحریم ها و فشارهای اقتصادی، قیمت این گوشی ها افزایش چشمگیری داشته است. با وارد کردن آیفون ریپک و رفرش به جای آیفون اصلی، سود کلانی نصیبشان می شود.

در این مقاله قصد داریم تفاوت بین پک اصلی آیفون و آیفون ریپک یا رفرش را به شما معرفی کنیم تا در هنگام خرید این گوشی ها دانش کافی داشته باشید، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. همچنین پیشنهاد می شود از صفحه موبایل اقساطی تهران دیدن کنید.

مطالب پیشنهادی:

آیفون ریپک چیست؟

در واقع ریپک همان آیفون اصلی است اما بنا به دلایلی جعبه ندارند و البته می توانید به راحتی ریپک بودن آن را تشخیص دهید. آیفون ریپک همانطور که از نام آن پیداست به معنای بسته بندی مجدد آیفون است. در حال حاضر مدل های پایین آیفون همگی به عنوان گوشی های آیفون ریپک عرضه می شوند.

در ادامه به چند دلیل برای بسته بندی مجدد آیفون می پردازیم:

  1. جعبه تلفن ممکن است به دلایل مختلف در حمل و نقل گم شده باشد، اما البته لوازم جانبی آن سالم و اصلی هستند. در این مواقع برخی از کشورها مانند ایران جعبه ای شبیه به جعبه گوشی اصلی می سازند و دوباره آن را مهر و موم می کنند و سپس وارد بازار می کنند.
  2. گاهی اوقات می توان گوشی را تعمیر کرد و فروشنده جعبه آن را تعویض می کند و به عنوان گوشی آیفون اصلی به شما می فروشد که حتی در این مواقع هم جای نگرانی نیست، با چیزهایی که یاد گرفته اید به راحتی می توانید از اصلی بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید.
  3. در برخی موارد گوشی کاملا اصلی است اما ممکن است لوازم جانبی آن عوض شده و لوازم جانبی غیر اصل داخل گوشی قرار گرفته باشد. در این موارد، لوازم جانبی باید به دقت بررسی شود تا از اصالت آن اطمینان حاصل شود.
  4. مورد دوم بیشتر مربوط به مدل های قدیمی آیفون است. از آنجایی که گوشی‌های قدیمی رفرش زیادی وجود دارد، افراد سودجو با جدا کردن چندین گوشی شکسته و جدا کردن قطعات و مونتاژ آن‌ها، گوشی‌های جدید می‌سازند و سپس به عنوان گوشی‌های نو با بسته‌بندی جدید در بازار به فروش می‌رسانند که البته همین‌طور است. او قابل تشخیص است.

مطالب پیشنهادی:

چگونه تشخیص دهیم که گوشی ما ریپک است؟

برخی از افرادی که به دنبال سود بازار هستند، جعبه هایی برای آیفون های تعمیر شده شده اپل تولید می کنند که تقریباً از نظر ظاهری تفاوتی با مدل اصلی ندارند و تشخیص آنها بسیار دشوار است. اما نگران نباشید، حتی در چنین مواقعی نیز راهی برای تشخیص گوشی اصلی وجود دارد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که دست خود را مرطوب کنید یا نوشته روی جعبه را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. اگر جملات محو شوند، گوشی اصلی نیست. البته در بیشتر موارد این جعبه ها با نسخه اصلی متفاوت هستند. شما باید اندازه فونت را در نظر بگیرید. تفاوت بین نوع فونت، رنگ فونت، متن و تصاویر روی جعبه را بیابید.

مورد دوم بسته بندی لوازم غیر اصلی است. اگر متوجه این موضوع شدید، بلافاصله محصول را بررسی کنید. خوشبختانه در بسته بندی لوازم جانبی جدید اپل، بسته بندی مجدد گوشی دشوار است و افراد سودجو دیگر نمی توانند گوشی را مانند روز اول بسته بندی کنند.

آخرین کاری که باید انجام دهید تا مطمئن شوید که گوشی کلاهبرداری نیست، بررسی وضعیت باتری است، شماره سریال گوشی را در وب سایت اپل بررسی کنید. همچنین هنگام خرید تمام بدنه گوشی را بررسی کنید تا از نبود خط و خش روی گوشی مطمئن شوید.

گوشی رفرش چیست؟

رفرش یکی از کلماتی است که این روزها زیاد شنیده می شود، اگر کمی در بازار موبایل قدم بزنید حتما کلمه رفرش را خواهید شنید. این کلمه در واقع نشان دهنده تخلف و جعلی بودن در بازار است که گوشی های دست دوم را به جای نو به مشتریان می فروشند.  Refurbished  کلمه ای است که به اشتباه در بازار با لحن نامناسب به عنوان تلفن های تازه استفاده شده است.

حال بیایید نگاهی به آیفون های رفرش بیندازیم. کاربران گوشی آیفون ممکن است به دلایل مختلف آیفون خود را برای رفع ایرادات به نمایندگی بازگردانند. پس از بازگشت مهندسان، آنها مشکلات را برطرف می کنند و سپس آنها را به عنوان یک آیفون سالم دوباره بسته بندی می کنند، اما این بار آنها را با قیمت کمتری می فروشند.

بنابراین، گوشی های آیفون رفرش عملا هیچ مشکلی با عملکرد کلی ندارند و برخلاف آنچه ما فکر می کنیم، گوشی های تقلبی نیستند. تنها نکته این است که این گوشی ها قیمت کمتری دارند که البته افراد سودجو این واقعیت را از شما پنهان می کنند و با قیمت کمتری می فروشند. به شما گوشی آکبند می فروشند.

توضیحات شرکت اپل درباره گوشی های آیفون رفرش

اپل در وب سایت خود توضیحات مهمی در مورد آیفون های رفرش ارائه کرده است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  1. تمام آیفون های بازسازی شده دارای قاب و باتری جدید هستند و تا یک سال تحت پوشش گارانتی اپل قرار می گیرند.
  2. در صورت معیوب بودن گوشی، کاربر می تواند آن را مرجوع کند و هزینه ارسال در آمریکا و کشورهایی که فروشگاه رسمی اپل دارند رایگان است.
  3. تمامی قطعات جدید آیفون های رفرش ساخت خود اپل بوده و کاملا اورجینال هستند و آیفون ها در جعبه جدید با تمامی لوازم جانبی و کابل ها بسته بندی می شوند. انجام شده است.

با وجود اینکه گوشی های آیفون رفرش تمامی تست های مربوط به عملکرد صحیح دستگاه را پشت سر گذاشتند، اما باید توجه داشت که این گوشی ها ممکن است بدون عیب نیستند نباشند. در ادامه به بررسی معایب احتمالی این گوشی ها می پردازیم.

 

معایب آیفون های رفرش شده

  1. از آنجایی که این گوشی ها دارای قطعات تعویضی هستند، ممکن است عمر مفید این قطعات با قطعات اصلی یکسان نباشد.
  2. در برخی موارد، این تلفن های رفرش ممکن است همچنان دارای نقص باشند.
  3. گارانتی گوشی های رفرش با گارانتی آیفون های آکبند یکسان نیست و موارد درج شده در آن کمتر است.

در پایان می توان نتیجه گرفت که نباید از گوشی های رفرش انتظار زیادی داشت و نباید عملکرد آنها را با آیفون های آکبند مقایسه کرد. زیرا این گوشی ها نمی توانند برای مدت طولانی بدون مشکل کار کنند.

 

روش های کلی تشخیص و تفاوت آیفون رفرش و ریپک و پک اصلی

اپل هر ساله تعدادی آیفون رفرش و تعمیر شده را با قیمت مناسب عرضه می کند و در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.  در ادامه سه روش تشخیص آیفون رفرش ارائه شده است.

الف) بررسی شماره سریال دستگاه و تفاوت آیفون رفرش و ریپک و پک اصلی

ممکن است فکر کنید تشخیص اینکه آیفون شما یک گوشی رفرش است دشوار است. اما حقیقت این است که تنها با مشاهده شماره مدل دستگاه خود می توانید متوجه شوید. به طور کلی در گوشی های ریفربیش شده پسوند خاصی وجود دارد که در همان نگاه اول متوجه می شویم که گوشی ریفربیش شده است.

برای شناسایی یک گوشی رفرش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. منوی تنظیمات را باز کنید.
  2. وارد بخش General شوید.
  3. روی About ضربه بزنید.
  4. اکنون وارد صفحه جدیدی خواهید شد. در این صفحه اطلاعات مربوط به مدل دستگاه، نسخه سیستم عامل و موارد دیگر قابل مشاهده است.
  5. در صفحه باز شده کلمه Model را پیدا کنید.
  6. در کنار کلمه Model کلمه ای مانند MN572LL/A را می بینید که در واقع شماره مدل دستگاه شما است.

 

حال بیایید بیان شماره مدل را تفسیر کنیم:

روش کلی این است که ابتدا حرف اول را بررسی می کنیم. عبارتی مانند MN572LL/A را در نظر بگیرید و به حرف اول آن توجه کنید. حرف اول یکی از حروف N، F، M یا P خواهد بود که هر کدام معنای خاصی دارند.

 

  1. اگر حرف اول دستگاه M باشد به این معنی است که آیفون شما کاملا نو است.
  2. اگر حرف اول دستگاه N باشد به این معنی است که آیفون شما توسط خود اپل تعمیر شده است.
  3. اگر حرف اول دستگاه F باشد، به این معنی است که آیفون شما توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه یا یک شرکت رفرش است.
  4. اگر حرف اول دستگاه P باشد به این معنی است که آیفون شما یک آیفون شخصی سازی شده است و این به این معنی است که احتمالاً روی بدنه آن حکاکی وجود دارد.

 

ب) بررسی شماره سریال دستگاه

با بررسی شماره سریال آیفون می توانید متوجه شوید که آیا فروشنده قصد دارد آیفون دست دوم را به عنوان آیفون جدید به شما بفروشد یا خیر. اما در کل با بررسی حرف اول شماره مدل می توان به این موضوع پی برد.

تفاوت آیفون رفرش و ریپک و پک اصلی

تفاوت آیفون رفرش و ریپک و پک اصلی

برای بررسی شماره سریال دستگاه خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد منوی تنظیمات شوید.
  2. به بخش General بروید.
  3. و در آنجا روی About ضربه بزنید.
  4. در این بخش به دنبال شماره سریال بگردید.
  5. در کنار Serial Number عبارتی متشکل از چند حرف و عدد مانند ABCDEFG8HJ84 را مشاهده خواهید کرد. این عبارت را یادداشت کنید.
  6. در مرحله بعد باید آدرس checkcoverage.apple.com را وارد کنید.
  7. شماره سریال دستگاه خود را در کادر وسط صفحه وارد کنید.
  8. در نهایت کد انتهای صفحه را در کادر خودش وارد کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.
  9.  در صفحه آخر چند جمله را مشاهده می کنید. به طور کلی، اگر آیفون شما اکتیو نشده باشد، عبارتی مانند « This phone has not been activated» را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد.

 

روش‌های تشخیص آیفون پک اصلی

اگر می‌خواهید از گوشی‌های پک اصلی آیفون استفاده کنید حتماً سعی کنید قبل از خرید در مورد روش‌های تشخیص آیفون اصلی از آیفون‌های ریپک و ریفربیش مطالعه کنید و گوشی خود را از مراکز معتبر تهیه کنید تا طعمه سود جویان و کلاهبرداران نشوید.

اگر قصد خرید آیفون را دارید پیشنهاد می شود قبل از خرید مقاله فرق ایفون فیک با اصل را مطالعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *