گوشی آیفون, مطالب پیشنهادی

10 فرق آیفون فیک با اصل

فرق ایفون فیک با اصل

فرق آیفون فیک با اصل چیست + 10 فرق گوشی های کپی با اصل ایفون

همه کسانی که قصد خرید گوشی آیفون را دارند. اطمینان دارند که گوشی های آیفون اپل از نظر کیفیت محصولات کم‌ نظیری هستند. و همین علت بالا بودن  قیمت گوشی آیفون نسبت به سایر برندهای موبایل است. متاسفانه تعدادی از کمپانی های چینی گوشی های آیفون با برند اپل کرده‌اند. که از نظر ظاهری کاملا شبیه به گوشی آیفون های اورجینال هستند. اما به هیچ وجه کیفیت  گوشی آیفون اصلی اپل را ندارند. به این آیفون‌ها اصطلاحا گوشی آیفون فیک یا تقلبی گفته می‌شود. در ادامه مقاله فرق آیفون فیک با اصل آورده شده است.

فروشگاه الوآیفون جهت رفاه حال هموطنان عزیز در سراسر کشور امکان خرید اقساطی را برای همه هموطنان عزیز فراهم نموده است. شما به روشهای زیر می توانید خرید خود را از الوآیفون انجام دهید. همچنین پیشنهاد می شود از صفحه موبایل اقساطی تهران دیدن کنید.

مطالب پیشنهادی:

اگر گوشی آیفون شما با مشکل مواجه شد می توانید برای تعمیر آن با بخش تعمیرات فروشگاه الوآیفون در تماس باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه تعمیرات تخصصی آیفون مراجعه نمایید.

متاسفانه افراد سودجو تلاش می‌کنند تا از سادگی خریداران و عدم آگاهی آن‌ها در این زمینه سوء استفاده کنند.  این آیفون های تقلبی را به جای گوشی آیفون اصلی اپل به فروش برسانند. ما پیشنهاد می کنیم هنگام خرید گوشی آیفون عجله نکنید. سعی کنید  اطلاعات کافی جمع‌آوری کنید. بهتر است قبل از خرید گوشی آیفون حتما به قدری اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنید. تا بتوانید به راحتی گوشی آیفون اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

فیلم فرق گوشی های کپی با اصل ایفون

در ویدیو زیر فرق گوشی های کپی با اصل ایفون به صورت کامل توضیح داده شده پیشنهاد می شود قبل از اقدام به خرید گوشی آیفون ویدیو زیر را مشاهده نمایید

حتما به این موارد دقت کنید و شتاب‌زده عمل نکنید که زیرا ممکن است اشتباه کنید و با خرید آیفون تقلبی  و ضرر زیادی را متحمل شوید.

مطلب پیشنهادی: 0 تا 100 ساخت اپل آیدی رایگان و هر آنچه که لازم است درباره اپل آیدی بدانیم

1- فرق جعبه آیفون فیک با اصل

اولین مورد مهم جعبه گوشی آیفون است . مسلماً یک  گوشی تقلبی نمی تواند جعبه خوب و با کیفیتی داشته باشد. البته جدای از کیفیت جعبه شکل جعبه هم ممکن است متفاوت باشد. پس بهتر است قبل از خرید گوشی آیفون مورد نظرتون با جستجو در اینترنت تصاویری از جعبه اصلی گوشی آیفون  مورد نظر خود را ببینید.

مطالب پیشنهادی:

2- تفاوت پیچ های اتصال بدنه ایفون اصل با فیک

مورد بعدی تفاوت ایفون اصل با فیک ظاهر گوشی آیفون است. پیچ های اتصال بدنه گوشی های آیفون که معمولاً در زیر گوشی هستند،  با پیچ گوشتی های مخصوص باز می شوند. اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید مربوط به پیچ‌های اتصال بدنه گوشی آیفون می‌شود. پیچ‌هایی که اپل در گوشی های آیفون استفاده می‌کند پیچ‎های منحصر به فردی هستند .که با پیچ ‌گوشتی‌های معمولی قابل جداسازی نیستند. برای باز کردن پیچ ها حتما باید از پیچ گوشتی های مخصوصی استفاده شود،

در صورتی که گوشی آیفون فیک یا تقلبی ، با پیچ‌های معمولی بسته شده اند  و با هر نوع پیچ ‌گوشتی قابل باز شدن هستند. پیچ های اتصال بدنه گوشی های آیفون ، یکی از بهترین نشانه‌های تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی محسوب می‌شود.

 

3- لوگوی اپل

مورد بعدی لوگوی اپل، خطوط آنتن و عبارات حک شده بر روی پنل پشتی گوشی های آیفون است. اپل همیشه در طراحی محصولات خود نهایت ظرافت و دقت را به کار می بندد. در حالی که تولید کنندگان آیفون‌های تقلبی نمی توانند محصولات خود را با کیفیت محصولات اپل تولید کنند . در گوشی های تقلبی شاهد ایجاد ترکیب رنگ محسوس‌تری هستید. با بررسی لوگوی اپل می توانید اصل یا تقلبی بودن گوشی آیفون را تشخیص دهید.  برای مثال به تصویر زیر نگاه کنید.

رنگ عبارات تایپ شده در پشت گوشی آیفون تقلبی کاملا سفید است. خطوط آنتن دستگاه رنگ تیره دارند . لوگوی اپل برخلاف نمونه اصل که در سمت راست دیده می‌شود، سفید رنگ و بسیار براق حکاکی شده است.  همه این عوامل می‌توانند نشان دهنده فیک یا تقلبی بودن دستگاه باشند.

یکی دیگر از نشانه‌های گوشی آیفون تقلبی با لمس لوگوی اپل در پنل پشتی دستگاه قابل درک می‌شود.

لوگوی اپل در نسخه‌های اصلی گوشی آیفون به هیچ وجه برآمدی یا فرو رفتگی زننده ندارد، اما در گوشی های تقلبی این لوگو کاملا فرو رفته است و با لمس آن فرق آیفون فیک با اصل را احساس خواهید کرد. بنابراین با لمس لوگوی اپل هم قادر به تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی می‌شوید.

لوگو گوشی آیفون
لوگو گوشی آیفون

4- تفاوت چینش و کیفیت دکمه‌های فیزیکی آیفون فیک و اصل

فرق بعدی گوشی های کپی با اصل ایفون که توصیه می‌کنیم به آن توجه کنید مربوط به چینش و کیفیت دکمه‌های فیزیکی گوشی آیفون می‌شود. دکمه‌های فیزیکی گوشی آیفون اصل از  با کیفیت بسیار عالی طراحی شده‌اند و هیچ مجرای نفوذی مابین درز های آنها دیده نمی‌شود. یک استاندارد مشخص در محل قرارگیری مدل‌های مختلف گوشی آیفون رعایت شده است. که ممکن است این استاندارد در برخی از نسخه‌های تقلبی گوشی آیفون رعایت نشود.

همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، دکمه‌های فیزیکی گوشی آیفون تقلبی (گوشی آیفون زیرین) دارای درزهای مشخصی هستند و با لمس آن‌ها مقدار کمی لقی را احساس می کنید ، اما در گوشی آیفون اصل این مورد قابل مشاهده نیست.

تفاوت چینش و کیفیت دکمه‌های فیزیکی آیفون فیک و اصل

تفاوت چینش و کیفیت دکمه‌های فیزیکی آیفون فیک و اصل

 اگر آیفون شما با مشکل مواجه شده است می توانید به صفحه تعمیر گوشی آیفون مراجعه نمایید.

5- فرق گوشی های کپی با اصل ایفون پس از روشن شدن

وقتی که گوشی آیفون فیک یا تقلبی روشن شود ، صفحه‌ای مشاهده می‌شود که عباراتی مانند “Welcome” را نمایش می دهد ، در صورتی که یک گوشی آیفون اصلی به محض روشن شدن لوگوی گوشی آیفون را نمایش می‌دهد.

کیفیت رنگ و صفحه نمایش هم از دیگر مواردی است که می‌تواند گوشی آیفون تقلبی را از گوشی آیفون اصل مجزا کند.

"روشن
روشن شدن آیفون اصل

6- سیستم عامل انحصاری iOS

مورد بعدی که مشخص کند که یک گوشی آیفون اصلی است یا خیر مربوط به سیستم عامل انحصاری iOS اپل می‌شود. سیستم عامل iOS  فقط در محصولات اصلی اپل نصب و پیاده‌سازی می‌شود، در صورتی که سیستم عامل گوشی های آیفون تقلبی اندروید است ولی مطابق با معیارهای iOS شخصی‌سازی شده است.

بنابراین شما به سادگی با دانلود یک فایل APK و بررسی امکان نصب آن در گوشی آیفون خود قادر به تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن می‌شوید.

سیستم عامل گوشی آیفون
سیستم عامل گوشی آیفون

7- تفاوت کیفیت دوربین آیفون فیک با اصل

مورد بعدی کیفیت دوربین گوشی آیفون است، دوربین گوشی آیفون اپل فوق‌العاده با کیفیت عمل می‌کند و مطمئنا اگر از دوربین یک گوشی آیفون فیک یا تقلبی  استفاده کنید متوجه کیفیت پایین آن می‌شوید.

تفاوت کیفیت دوربین آیفون فیک و اصل

تفاوت کیفیت دوربین آیفون فیک و اصل

8- اجرای برنامه آیتیونز استور (iTunes Store) و اپ استور (App Store)

هنگام خرید گوشی آیفون اجرای برنامه آیتیونز استور (iTunes Store) و اپ استور (App Store) هم می‌تواند مشخص کند که گوشی آیفون مورد نظر اصل است یا طرح و کپی. آیتیونز استور و اپ استور فقط در سیستم عامل iOS قابل اجرا هستند،

بنابراین یک گوشی آیفون فیک یا تقلبی قادر به اجرای آن‌ها نخواهد بود. از اینرو یا آیتیونز استور و اپ استور در گوشی های آیفون تقلبی حذف می‌شود. و یا با اجرای آن‌ها اپلیکیشن‌های عجیب دیگری نظیر گوگل پلی استور (Google Play Store) فعال خواهند شد.

همچنین برخی از گوشی آیفونهای تقلبی ممکن است از اتصال حافظه SD پشتیبانی کنند،

اما گوشی‌های آیفون اصل هیچ‌وقت از این قابلیت پشتیبانی نکرده‌اند.

اجرای برنامه itunes store

9- فرق آیفون فیک با اصل در شماره سریال

بررسی شماره سریال (Serial Number) گوشی آیفون را می‌توان بهترین روش تشخیص و تفاوت آیفون اصلوجعلی آن دانست. اگر گوشی آیفون مورد نظر روشن است با مراجعه به مسیر زیر می‌توانید شماره سریال آن را بررسی کنید:

  1. وارد بخش تنظیمات یا همان Settings گوشی آیفون شوید.
  2. گزینه General را انتخاب کنید.
  3. گزینه About را لمس کنید.
  4. حال گزینه Serial Number را مشاهده کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید هنگام خرید آیفون اصلی با مراجعه به مسیر شرح داده شده می‌توانید به اطلاعات کاملی در مورد گوشی آیفون خود دست پیدا کنید. کد IMEI دستگاه هم در این بخش موجود است. اما اگر گوشی آیفون مد نظر خاموش باشد و بنا به هر دلیلی امکان روشن کردن آن را نداشته باشید،

چطور باید نسبت به بررسی شماره سریال آن اقدام کنید؟

شماره سریال
شماره سریال

– بعد از وارد کردن شماره سریال گوشی سایت اپل مدل گوشی را تشخیص خواهد داد و موارد زیر را برای شما نمایش خواهد داد:

  • Valid Purchase Date : رنگ سبز این گزینه به شما خاطر نشان می کند که اپل حمایت کامل را از دیوایس شما دارد.
  • Telephone Technical Support: این گزینه دسترسی شما به خدمات تلفنی که برای هر دیوایس ۹۰ روز است اعلام می کند.
  • Repairs and Service Coverage: این گزینه مربوط به گارانتی و پشتیبانی اپل است. که به مدت ۳۶۴ روز بوده و زمان پایان این خدمات را به شما اعلام می کند. در  تصویر زیر می بینید که گوشی آیفون ۸ مذکور هر سه مورد سبز می باشد و تا ۲۷ جولای سال ۲۰۲۰ گارانتی دارد

در نظر داشته باشید که این گوشی از زمانی که فعال می شود گارانتی و پشتیبانی تلفنی شروع می شود بنابراین با مشاهده تاریخ می توانید تشخیص بدهید که آیا این گوشی روشن یا فعال شده و اینکه چه مدت از گارانتی آن بعد از روشن شدن مانده هست همچنین ممکن است از زمان گارانتی یا پشتیبانی تلفنی تمام شده باشد که در این صورت علامت زرد رنگ رو نشان خواهد داد از این روش بیشتر برای تشخیص تفاوتآیفونجعلیبااصل استفاده می شود .

بنابراین قبل از فعال کردن گوشی آیفون حتما شماره سریال گوشی را چک کنید. و از صحت اصل بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

10- از فروشگاه های معتبر آیفون اصلی را خرید کنید

برای خرید آیفون اصلی اپل حتما از فروشندگان معتبر خریداری کنید و اگر از فروشگاه های اینترنتی خرید خود را انجام می دهید  حتما از فروشگاهی خرید کنید که نماد اعتماد داشته باشند به حرف دلال‌ها و افراد غیرقابل اعتماد اعتنایی نکنید. فروشگاه اینترنتی الو آیفون که دارای نماد اعتماد از وزارت صنعت ، معدن و تجارت است، افتخار دارد که همواره رضایت مشتریان خود را با فروش محصولات اپل اصل و خدمات پس از فروش خود فراهم نموده است.

بررسی گوشی آیفون از اولین نسخه تا آیفون 12ProMax

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *