مطالب پیشنهادی, مقالات آیفون

خرید قسطی آیفون ۱۳ در تهران با یکسال گارانتی

خرید قسطی آیفون ۱۳

خرید قسطی آیفون ۱۳ در تهران

خرید قسطی آیفون ۱۳ در تهران و سراسر کشور در فروشگاه الوآیفون با روشهای مختلفی و بدون پیش پرداخت فراهم است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. همنین در ادامه این مطلب بررسی کامل آیفون 13 را مشاهده نمایید.

بالاخره پس از همه گمانه زنی ها و شایعات، اپل محصولات جدید خود را معرفی و عرضه کرد! آیفون ۱۳ نام سری جدید گوشی های هوشمند آیفون است. اپل تصمیم گرفت آیفون های جدید خود را بدون هیچ تغییر اساسی عرضه کند و سعی کرد همان آیفون ۱۲ را از هر نظر بهینه کند! در نگاه اول، آیفون ۱۳ هیچ تفاوتی با آیفون 12 ندارد.

این اتفاق بسیاری از کاربران و طرفداران اپل را ناامید کرد. اپل برای اینکه در فروش محصول جدید خود با شکست مواجه نشود، مجبور شد به جای دپارتمان طراحی، بخش های دیگر را تقویت کند! حال باید دید آیا اپل توانسته کاری انجام دهد که طراحی تکراری آیفون های جدید باعث ضرر کاربرانش نشود؟ یا ارزش فروش آیفون 12 و خرید قسطی آیفون ۱۳ را دارد؟ یا تفاوت اصلی آیفون ۱۳ با آیفون های سال قبل چیست؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، ما به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد!

مطالب پیشنهادی:

کیفیت طراحی و ساخت برای خرید قسطی آیفون ۱۳

همانطور که اشاره کردیم، اپل در بخش طراحی هیچ چیز خاصی را برای آیفون های جدید در نظر نگرفت. وقتی جعبه را باز می کنید اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند طراحی و قرارگیری دوربین ها در قاب عقب است! قاب پشتی شیشه ای و براق طراحی شده است که در رنگ مشکی به شدت روی قاب پشتی اثر انگشت باقی می گذارد! مانند قبل، قاب دوربین در سمت چپ بالای قاب پشتی دیده می شود که یکی از تفاوت های خرید قسطی آیفون ۱۳ و آیفون  12  در این قسمت است. شکل دوربین ها از خطی به متقاطع تغییر کرده است و هیچ تغییری در قاب عقب در مقایسه با آیفون های این گوشی وجود ندارد.

به طور کلی می توان گفت که هیچ انقلابی در بخش طراحی رخ نداده است! البته ممکن است این تصمیم اپل منطقی باشد، وقتی یک زبان طراحی در بین کاربران محبوب می شود، چرا باید آن را تغییر دهید؟ البته باید تصریح کرد که آیفون های جدید نسبت به آیفون های قدیمی وزن بیشتری دارند و وزن این آیفون در حدود 174 گرم است. این افزایش وزن دلیل دیگری جز افزایش ظرفیت باتری ندارد که در ادامه به تفصیل از آن صحبت خواهیم کرد. قسمت باتری ! پس اگر طراحی گوشی برای شما مهم است و آیفون 12 دارید، اصلا ارزش تعویض گوشی را ندارد!وقتی صحبت از کیفیت ساخت می شود، می توان گفت که در این گوشی از بهترین متریال استفاده شده است و آیفون ۱۳ را بهترین و کاربردی ترین گوشی دنیا می دانند!

صفحه نمایش آیفون ۱۳

اپل از صفحه نمایش Super Retina XDR OLED خود استفاده کرد که همان پنل اولد است که اپل با فناوری های خودش سفارشی و بهینه سازی کرده است! صفحه نمایشی با سایز 6.1 اینچ و رزولوشن 1170×2532 پیکسل که امکان ارائه تصاویری با ابعاد 19.5:9 را در اختیار کاربر قرار می دهد! این صفحه نمایش بی نظیر قابلیت پخش تصاویر با کیفیت HDR10 را دارد و از فناوری Dolby Vision پشتیبانی می کند! تمام این مشخصات فنی باعث می شود بگوییم که با آیفون ۱۳ بی نظیرترین و با کیفیت ترین صفحه نمایش دنیاست!

صفحه نمایش آیفون های جدید روشن تر از آیفون های سال قبل است، بنابراین شما هرگز با آن صفحه نمایش مشکلی نخواهید داشت. نگاه به این صفحه نمایش حس وهم انگیز و جذابی دارد که به دلیل کنتراست و کیفیت رنگ و همچنین عمق رنگ مشکی به کاربر منتقل می شود. البته صفحه نمایش آیفون ۱۳ از فناوری تبلیغاتی ای که  در آیفون ۱۳ پرو مکس دیده بودیم پشتیبانی نمی کند و نرخ رفرش تصویر ثابت 60 هرتز دارد که باعث می شود نسخه نرمال ضعیف تر از نسخه های پرو و ​​پرو مکس باشد!

باتری آیفون ۱۳ و شارژ

همانطور که گفتیم وزن این آیفون ۱۳ تقریبا 10 گرم بیشتر از سال قبل است که ظرفیت باتری را از 2815 میلی آمپر ساعت به 3240 میلی آمپر ساعت افزایش داده است. اپل در مراسم رونمایی مدعی شد که آیفون ۱۳ نسبت به آیفون سال قبل 20 درصد بهبود عملکرد داشته است! در جعبه آداپتوری وجود ندارد اما این گوشی مانند همه آیفون ها از شارژ سریع 20 واتی پشتیبانی می کند و همچنین می توانید این گوشی را با استفاده از فناوری Magsafe با شارژ 15 سرعته وات شارژ کنید. علاوه بر این، آیفون ۱۳ از شارژ مغناطیسی 7.5 واتی پشتیبانی می کند که باعث می شود قسمت باتری این گوشی کامل شود!

در مورد عملکرد شارژ، باید اعتراف کنیم که اپل در مراسم رونمایی کاملاً حق داشت و باتری های آیفون های جدید واقعا کارآمدتر هستند. اگر به خاطر داشته باشید، قسمت باتری همیشه یکی از نقاط ضعف آیفون ها به حساب می آمد، اما آیفون های جدید این نقطه ضعف را به نقطه قوت تبدیل می کنند! شاید باورتان نشود، اما باتری آیفون ۱۳ می تواند با استفاده تقریباً زیاد، تمام روز شما را شارژ کند! و با حدود 3 ساعت استفاده از گوشی، حدود 15 تا 20 درصد از شارژ باتری کاهش می یابد.

این تغییر یکی از تغییراتی است که اپل برای جذب کاربران به گوشی های جدید خود در آیفون های جدید اعمال کرده است. عملکرد و سرعت شارژ خوب و قابل قبول است! با استفاده از یک آداپتور 20 واتی می توانید گوشی را تقریباً در 80 دقیقه به طور کامل شارژ کنید. درسته که آداپتور آیفون ضعیفتر از آداپتور برندهای دیگه هست ولی تاثیری روی سرعت شارژ نداره و کاملا طبیعیه!

 

بررس امنیت آیفون ۱۳ برای خرید اقساطی

در بعد امنیتی، برخلاف تمام شایعاتی که قبل از رونمایی از آیفون های جدید وجود داشت، اپل هیچ تغییری را در نظر نگرفت. اپل از سیستم امنیتی خود یعنی سیستم تشخیص چهره سه بعدی یا Face ID استفاده کرد و سعی کرد با بهینه سازی این سیستم امنیتی باگ ها و مشکلات موجود در آیفون های قدیمی را برطرف کند. عملکرد Face ID واقعا سریع است و اگر ما جای اپل بودیم این سیستم امنیتی سریع و روان را با هیچ چیز دیگری جایگزین نمی کردیم!

بررسی دوربین برای خرید قسطی آیفون ۱۳

در مقاله بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس به این موضوع اشاره کردیم که بزرگترین تغییر آیفون های جدید نسبت به آیفون های قبلی، بخش دوربین بوده است! در آیفون ۱۳، اپل تصمیم گرفته است بخش دوربین را تقویت کند، اما همچنان از همان دو سنسور بزرگ 12 مگاپیکسلی برای بخش دوربین استفاده می کند و هیچ تغییری در سنسورهای خود ایجاد نکرده است!

  • سنسور اصلی:

کیفیت تصاویر ثبت شده با سنسور اصلی نسبت به قبل افزایش یافته است و در آیفون ۱۳ علاوه بر کیفیت می توان وضوح، روشنایی و جزئیات بیشتری را با سنسور اصلی ثبت کرد. این احتمالا به دلیل پردازنده قدرتمندتر آیفون ۱۳ نسبت به آیفون های قبلی است! در قسمت پردازنده به طور مفصل در مورد پردازنده جدید اپل صحبت می کنیم، اما بدانید که پردازنده جدید پردازش و ذخیره عکس ها را بهتر از قبل کرده است!

  • سنسور فوق عریض:

یکی از تغییراتی که عکاسی فوق عریض آیفون ۱۳ نسبت به آیفون 12 ایجاد کرده است، اضافه شدن فوکوس خودکار به حالت عکاسی فوق عریض است. اگر به خاطر دارید آیفون 12 قابلیت فوکوس خودکار در حالت فوق عریض را نداشت اما این ویژگی به آیفون های جدیدتر اضافه شده است. بنابراین با آیفون ۱۳ می توانید عکس های اولترا واید را با کیفیت بهتری ثبت کنید البته توجه داشته باشید که کیفیت عکس های اولترا واید با عکس های سنسور اصلی مطابقت ندارد و عکس های اولترا واید کیفیت پایین تری نسبت به عکس های معمولی دارند!

  • عکاسی در حالت شب:

آیفون های جدید با پردازنده قدرتمندتر عکاسی در شب را برای کاربران لذت بخش تر می کنند. اکنون می توانید در حالت عادی و فوق عریض عکس های حالت شب خوب بگیرید. البته اگر نور خیلی کم باشد، عکس ها در حالت شب حتما با نویز همراه خواهند بود که کاملا طبیعی است! ویژگی Picture Profile در آیفون ۱۳ دیده می شود و می توانید از این فناوری برای شخصی سازی نور و رنگ عکس های خود استفاده کنید. طبق ادعای اپل، این قابلیت به عنوان فیلتر عمل نمی کند و تاثیری بر کیفیت تصویر ندارد!

  • فیلمبرداری:

مهمترین تغییری که آیفون های جدید در قسمت دوربین و به خصوص فیلمبرداری دارند، مجهز شدن به حالت سینمایی است! به لطف این فناوری می توانید فیلم هایی با فوکوس هوشمند و سینمایی ضبط کنید. در حالت سینمایی سوژه های موجود در کادر شناسایی می شوند و به محض جابجایی سوژه ها، فوکوس به صورت کاملاً هوشمند و سینمایی تغییر می کند! البته کیفیت فیلم های ضبط شده در حالت سینمایی کمتر از حالت عادی است. اما با این حالت می توانید نماهای سینمایی جذابی را ثبت کنید. علاوه بر این، فناوری شیفت سنسور در تمامی نسخه های جدید آیفون گنجانده شده است که عملکرد تثبیت کننده را تا حد زیادی بهبود می بخشد و می توانید در حین حرکت با لرزش کمتر، ویدیوهای خود را به راحتی ضبط کنید.

  • دوربین سلفی:

دوربین سلفی را می توان نقطه ضعف بخش دوربین آیفون ۱۳ دانست. وقتی یک گوشی پرچمدار خریداری می کنید، انتظار دارید بهترین گوشی را در همه بخش ها داشته باشید، اما دوربین سلفی در آیفون های جدید هنوز به آن نرسیده است. نقطه ای که می توان گفت بهترین دوربین سلفی را در بین تمامی گوشی ها دارد. عملکرد دوربین سلفی قابل قبول و خوب است اما کامل نیست! البته اگر بتوانید شرایط نوری مناسبی را فراهم کنید، می توانید با آیفون ۱۳ سلفی های عالی بگیرید!

به طور کلی می توان گفت که بخش دوربین آیفون های جدید نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است و اپل در بخش دوربین به هدف خود رسیده است! البته اگر آیفون 12 خود را بفروشید و خرید قسطی آیفون ۱۳، این تغییرات در بخش دوربین چندان چشمگیر نیست!

سخت افزار و پردازنده برای خرید قسطی آیفون ۱۳

آیفون هر سال با معرفی آیفون ها از پردازنده جدید خود رونمایی می کند! آیفون ۱۳ دارای جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده Apple A15 Bionic است که با معماری 5 نانومتری طراحی و ساخته شده است. علاوه بر این، اپل آیفون ۱۳ را در سه نسخه سخت افزاری 128 گیگابایتی، 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی عرضه کرده است که همگی از 4 گیگابایت رم استفاده می کنند. اولین چیزی که به ذهن کاربر می رسد این است که 4 گیگابایت رم بیشتر از گوشی های اندرویدی است. خیلی کوچک! اما اصلا اینطور نیست چون سخت افزار و نرم افزار آیفون ها توسط خود اپل طراحی و تولید می شود و سازگاری بالایی با یکدیگر دارند. آیفون ۱۳ با این 4 گیگابایت رم عملکرد بسیار خوب و بهتری نسبت به گوشی های اندرویدی دارد. .

ترکیب پردازنده و سخت افزار عملکرد پردازشی آیفون ۱۳ را آسمانی می کند! اپل بهترین عملکرد پردازشی و گرافیکی را که می توانید تجربه کنید در آیفون های جدید قرار داده است! طبق ادعای اپل سرعت پردازش 20 درصد افزایش یافته و این اتفاق باعث می شود این پردازنده به کمک دپارتمان دوربین بیاید و عکس های با کیفیت تری ثبت کند!

مشخصات نرم افزار و رابط کاربری برای خرید قسطی آیفون ۱۳

پس از معرفی آیفون های جدید، اپل نسخه جدیدی از سیستم عامل خود یعنی iOS 15 را منتشر کرد. همیشه جنگ بین کاربران آیفون و گوشی های اندرویدی وجود داشته که کدام سیستم عامل بهتر است. هر کدام از این سیستم عامل ها مزایا و معایبی دارند. اما اگر تعصبات را کنار بگذاریم باید بگوییم که رابط کاربری گوشی های آیفون روان تری نسبت به گوشی های اندرویدی است و این به دلیل هماهنگی سخت افزار و نرم افزار است! البته سیستم عامل آی او اس در ایران نسبت به سایر کشورها محدودیت های بیشتری دارد. بنابراین در صورت خرید قسطی آیفون ۱۳ یا داشتن آیفون، باید با این مشکلات و محدودیت ها دست و پنجه نرم کنید!

کاربران ایرانی عادت به استفاده از نرم افزارهای غیرقانونی دارند اما در سیستم عامل های آیفون و آی او اس این امکان وجود ندارد. یا مثلا برای انتقال موسیقی یا انتقال فایل با محدودیت هایی مواجه می شوید که با نکاتی قابل حل است. اما رابط کاربری و سیستم عامل iOS سرعت بالا و امکانات انحصاری را در اختیار کاربر قرار می دهد. که این امکان را به کاربر می دهد تا تجربه کاربری متفاوتی نسبت به گوشی های اندرویدی داشته باشد!

بررسی اسپیکر آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ از سیستم صوتی استریو استفاده می کند. کارت صدای آیفون از دیرباز یکی از بهترین کارت های صدای موبایل بوده است و این کیفیت به آیفون ۱۳ نیز منتقل می شود. بلندی قابل قبول، در کنار کیفیت و وضوح صدا، این گوشی را به یکی از بهترین اسپیکرهای موجود در بین تمامی گوشی های هوشمند تبدیل کرده است. البته صدا و کیفیت صدای نسخه معمولی با نسخه پرو مکس همخوانی ندارد اما اسپیکر آیفون ۱۳ چیزی کمتر از اسپیکر برادر بزرگش ندارد!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *